מה השימוש בסיור וירטואלי?

השימוש בסיורים וירטואליים הינו מאוד פרימיטיבי יחסית ליכולותיו. בעלי עסקים רבים לא מבינים את עצמתה של המדיה הזו ועושים בה לא נכון. אחרים שוללים את ההצעה עוד לפני ששמעו וניסו להבין על מה מדובר.

תהיו חכמים יותר, למדו מה השימוש בסיור וירטואלי, טרם קבלת החלטה.

תיק עבודות

השימוש בסיור וירטואלי יכול להיות מגוון. מניסיון האישי, לא נתקלתי בהצעה להציג תיק עבודות באמצעות סיור וירטואלי, שבעיני משונה בפני עצמו. נראה שנכון להיום, ואולי לאחר פרסום מאמר זה מצב השוק ישתנה, רוב ספקי סיור וירטואלי מתרכזים סביב ייצוג חלל עסקי, כאשר בעצם סיור וירטואליhttps://www.md-studio.co.il/%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%a8-%d7%95%d7%99%d7%a8%d7%98%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7/ ככלי יכול להמחיש ללקוח כמעט כל מוצר, כולל תיק עבודות.

שימו עצמכם בנעלי לקוח המחפש שירות. עד כמה עמוק אתם יכולים להתחבר למהות של מה שאתם רואים, להרגיש את המרחב. אפקט נוכחות ניתן להשגה על ידי סיור וירטואלי.

תיק עבודות, לדוגמה, בסיוע סיורים וירטואליים יכול להתאים ל: אדריכלים, מעצבי פנים, מעצבים ומפיקי אירועים, מארגנים ומפיקי תערוכות וירידים, מעצבי נוף וכד’.

המלצה! שתפו פעולה, הזמינו סיור וירטואלי בפרויקטים משותפים אחת לכמה תיקי עבודות. בהרמת אירוע מתקיים שיתוף פעולה בין כמה חברות שונות כמו השכרות ציוד, חברות הפקה, עיצוב, אולם או גני אירועים וכד’. הזמנת סיור וירטואלי משותף מוזיל עלויות לכל חברה.

תמיכה לסוכני מכירות

רובנו מקבלים החלטות על סמך רגשי הלב ולא על פי מסקנות המוח, וזו עובדה. סוכן מכירות טוב יודע איך לגעת ברגשות ולהוביל לקוח לקבלת החלטה. גם אם הוא לא לגמרי מודע לזה.

אחד יכול לדבר ולהסביר על המוצר או השירות, בזמן שאחר יכול להשתמש בסיור וירטואלי, המסייע ליצור השפעה רצויה ולקצר את תהליך קבלת ההחלטה.

סיור וירטואלי, מעלה את יעילותם של סוכני המכירות שלכם. בפרזנטציה אפקטיבית יותר, חסכון בזמן והגברת תדירות הפגישות.

שימוש בסיור וירטואלי למשימות דומות, יכול להתאים לסוכני מכירות של: ביתי מלון, אולמות וגני אירועים, אטרקציות, אולמות כנסים, נדל”ן, מרכזי בריאות וספורט, ספא, הסעות, לופטים, סאונות, אתרי נופש, פארקים וכד’.

עזרה בהזמנת מקומות

מסעדות. אולמות אירועים. אוטובוסים. תיאטראות. קולנוע. כל עסק שהוא עם אפשרות להזמין מקום.

האם יצא לכם פעם להזמין מקום באחד או כמה מסוגי העסק האלו? מאמין שכן.

האם הייתם רוצים לראות את המקומות ולהרגיש את האווירה ולבחור, לפני ההזמנה? מאמין שכן.

אז תנו ללקוחות שלכם את האופציה המדהימה הזאת. סיור וירטואלי הוא פתרון אידאלי, עונה לצרכי הלקוח ומחזק את נאמנותו. ניתן לפתח מערכת הזמנות בתוך הסיור הוירטואלי.

תצוגה ייחודיות של העסק

נשמעות טענות בקרב ספקים בגין יתרון תחרותי על חשבון סיור וירטואלי. לעניות דעתי, טענה שכזו היא די שרירותית, שכן בעתיד הלא רחוק סיור וירטואלי יהפוך לתופעה שגרתית.

אני רואה סיור וירטואלי בעין שונה. כל בית עסק והחלל המייחד אותו. מטרתו של סיור וירטואלי להראות את הייחודיות הזאת, ייחודיות שהלקוח יכל היה, עד כה, לראות ולהרגיש רק בהגעתו למקום.

תצוגת ציוד וכלים

כמה פעמים רציתם, בתור לקוח, להציץ איפה, איך ובאילו אמצעים הכינו את המוצר שרכשתם או מכוונים לרכוש?
יש בידכם הזדמנות להעניק ללקוחותיכם אפשרות כזאת. אם העסק שלכם בנוי על ייצור או שירות, שבמהלכם מעורבים כלים וציוד מורכבים, סיור וירטואלי, ללא ספק, יעזור לכם להציג את כל הכוח והפוטנציאל של החברה.

מתאים אידאלית למרכזי רפואה, קליניקות, מפעלים, מרכזי אבחון, מכוני כושר, מבשלות וכד’.

תצוגת שטחי עבודה וייצור

במהלך צבירת ניסיון בתחומים שונים ובעבודות שונות, לא מעט פעמים ראיתי את בעלי העסק בהם עבדתי, עושים טיולים בשטחי ייצור ועבודה עם אנשים שונים – לקוחות גדולים, משקעים ושותפים פוטנציאלים. דעתי, זו גישה לא כזאת נכונה ואפקטיבית. ואתם?

עכשיו, תארו לעצמכם שהטיול עליו דיברתי, אנשים יכולים לעשות עצמאית, ללא צורך ב”מדריך” והגעה פיזית למקום. למה צריכים אפשרות כזאת?

1.0 תחסכו לעצמכם זמן.

2.0 ביקורי בעל עסק במקומות עבודה, מעורר לחץ בקרב העובדים, הפוגע בתפקודם ויעילותם – עובדה מוכחת.

2.1 אנשים זרים משוטטים בחלל מקום עבודה גם כן מעלה בעובדים תחושת לחץ, אי נעימות ואי נוחות נוספת.

2.2 התעוררות שמועות שגויות  – פיטורים, פשיטת רגל, מכירת עסק וכד’. זו היא קרקע פורייה לתחושות חוסר ודאות. כתוצאה ישירה ניתן לראות ירידה באיכות ויעילות.

3.0 תחסכו זמן לאורחים שלכם.

3.1 חסכו לאורחים שלכם פקקים ונסיעות ארוכות.

4.0 שימוש בסיור וירטואלי לתצוגת שטחי עבודה וייצור, מאפשר לקהל רחב של לקוחותיכם להתחבר לעסק שלכם.

השגת מטרות האלו, בעזרת סיור וירטואלי, יתאים למפעלים קטנים וגדולים, סדנאות, בתי מלאכה, משרדים, קליניקות, בתי חולים, מטבחים, מטבחי מסעדות, אולפני רדיו, אולפני צילום, אולפני הקלטה וכד’.

פתרון ניווט

סיור וירטואלי לא יכול להחליף את האמצעים הסטנדרטיים לניווט, כמו שילוט וסימון, מפות אלקטרוניות ומודפסות, אפליקציות וכד’. סיור וירטואלי הוא יותר תוספת שימושית ויעילה, מאשר כלי ניווט עצמאי.

אם נדבר על ניווט חיצוני, כלומר ניווט מחוץ למבנה, כגון עזרה ללקוחות להגיע לכתובת מדויקת, לא כולם בהכרח צריכים סיור וירטואלי. לרוב העסקים ישנו פתרון נגיש בפרויקט גוגל תצוגת רחוב, ובשמו באנגלית Google Street View.

שימו לב! צילומים עלולים להיות מיושנים ובמקומו ה”פיזי” של בית העסק שלכם, בכתובת רשומה, יכול להופיע בית עסק או מבנה קודם אחר.

בהדמיית מסלול חיצוני, סיור וירטואלי יכול לעזור לעסקים בעל כתובות מסובכות, נגיד והכניסה לבניין מרחוב המקביל או יש צורך בהכוונת המגעים לחניון נפרד וממנו לכניסת העסק.

עניין אחר, ניווט פנימי. ברגע שבנאדם מתקדם צד אחרי צד בסיור וירטואלי, מדי פעם הוא מרים ראש ומשווה את המציאות עם תמונה במסך והמציאות חייבת לאמת את מיקומו.

ניווט פנימי בעזרת סיור וירטואלי, יכול להיות שימושי לבתי מלון, מתחמי בידור, חנויות גדולות, משרדים, תחנות מרכזיות של תחבורה ציבורית (נמלי תעופה, תחנות מרכזיות, תחנות רכבת וכד’), מוזאונים, תאטראות, בתי קולנוע וכד’.

משאב אינפורמטיבי עצמאי

כפי שציינתי, ולא פעם אחת, כולנו בני אדם. מידע ויזואלי היא סוג מידע שאנחנו קולטים הכי בקלות והכי מהר. בדיוק מסיבה זו, סיור וירטואלי מהווה משאב אינפורמטיבי אפקטיבי עבור העסק שלכם.

סיור וירטואלי יכול להתקיים כיישום עצמאי לחלוטין, מחוזק על ידי תוספים שונים ומלא בתכנים. ניתן לחבר דומיין נפרד לסיור וירטואלי, להלביש עליו גלריות, טפסים, מידע טקסטואלי, סכמות אינטראקטיביות, מוזיקת רקע, תפריטים, קישורי רשתות חברתיות, לוגו ועוד…

תצוגת מבחר

כאן מדברים לרוב בהקשר לחנויות, מחסנים ואולמות תצוגה בעלי אוריינטציה מכירתית. בשיחות רבות עם לקוחות פוטנציאלים מתוך הקטגוריות הללו, לא מעט פעמים עלה כי סיור וירטואלי אינו רלוונטי עבורם, עקב תדירות גבוהה של החלפת קולקציות או שינויי תצוגה.

עם כל הכבוד ובאחריות מלאה, המצב שונה לחלוטין. סיור וירטואלי לא שם לו למטרה הצגת מוצרים בודדים או קולקציות. משימתו להציג לקהל היעד את קיום מבחר המוצרים, ובעיקר לתת ללקוח אפשרות להרגיש את החלל העסקי. כך תגבר התעניינותם ומעורבותם של גולשים, מה שיביא אותם לרצות אקטיבית לבקר בחנות, מחסן, אולם תצוגה וכד’.

חוש המרחב

בוודאי יצא לכם פעם להתבונן בתמונה של חדר בית מלון, ולנסות לדמיין את המרחב מסביב.

תרשו ללקוחות פוטנציאלים להרגיש את המרחב של החלל העסקי שלכם. זה יחזק קשר רגשי ויעודד לקוח פוטנציאלי להפוך לראלי. אפקט נוכחות, שנוצר על ידי סיור וירטואלי, שובר את המכשול בין הלקוח לעסק. רובנו, ברוב המקרים, נעדיף לחזור למקום מוכר, מאשר מקום חדש שאף פעם לא שהינו בו.

מומלץ מאוד לעסקים, שהכנסות שלהם תלויות במעבר פיזי של אנשים בבית העסק.

קיום מבצעים אינטראקטיביים

עוררו התעניינות מצד הלקוח. ארגנו משחקים, השתתפויות ומבצעים אינטראקטיביים. בנוסף לכל היתרונות, סיור וירטואלי לעסק יכול לשמש את העסק שלכם בתור פלטפורמה למשחקים, כדרך לחיבור ושיתוף פעולה עם הלקוח.

בתוך סיור וירטואלי ניתן להטמין קוד מבצע, לארגן משחקי קווסט, חידונים, כשהתשובות נמצאות בתוך סיור וירטואלי. העניקו לזוכים הנחות נוספות ופרסים. תבנו גשר לקהל היעד שלכם.

הארכת רלוונטיות לאיוונטים

כמה אורך חיים יש לתערוכה או יריד?

ומה לגבי אירוע קידום מכירות של חברה?

כמה אנשים רצו לבקר את האירוע, אבל מסיבות שונות לא הגיעו?

אולי הייתם רוצים לבקר, ויותר חשוב להשתתף אקטיבית, בתערוכה או יריד בכל נושא ועניין, בכמה היתה גדלה חשיפתו של האירוע, כמה מכירות היו מתווספות, אם היה נשאר פעיל וקיים אונליין?

הארכת חיים לאיוונטים שלכם, בסיוע סיור וירטואלי, תתבטא במכירות. איוונט בצורת תערוכה, יכול להישאר אונליין עד האירוע הממשי הבא.

שימוש בסיור וירטואלי להשגת מטרה זו יתאים לגלריות, מוזאונים, אולמות תערוכה, מארגני תערוכות וירידים, חברות העוסקות בארגון אירועי קידום מכירות באופן קבוע.

אלו הן רק דוגמאות והמלצות לסוגי עסק היכולים להשיג את מטרותיהם באמצעות סיור וירטואלי. שימו לב, במידה ולא מצאתם את תחום העסק שלכם בגוף מאמר זה, לא בהכרח יעיד עליכם שאינכם זקוקים לסיור וירטואלי.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב skype
שיתוף ב email

דעתכם חשובה לנו!

יש שאלה?

תיק עבודות

קראו גם

גודל פונט
ניגודיות