כמה עולה סיור וירטואלי

לכל דבר יש מחיר, כל מוצר או שירות שאנו רוכשים עולה כסף.
אז כמה עולה סיור וירטואלי לעסק וממה מורכב המחיר?

עלות סיור וירטואלי

על פי סקר שוק עדכני שערכנו. הנערך פחות או יותר שלושה חודשים לפני פרסום מאמר זה. העלות הממוצעת לסיור וירטואלי עומדת על 220 ש”ח לנקודת צילום. סקר זה מבוסס על שש הצעות מחיר, ולא ניתן לחשוף פרטים נוספים מכוח שמירת פרטיות ואתיקה תאגידית.

אינני כמובן מצהיר שזהו המחיר הנהוג או המחיר המומלץ, אלא מחיר ממוצע בלבד. במהלך מחקר הרקע ואיסוף מידע נתקלנו במחירים גבוהים יותר מהממוצע ובמחירים נמוכים יותר. כמו כן נתקלנו בהצעות מחיר שהן נטו לסיור וירטואלי, כמו גם בהצעות מחיר לסיור עם תוספות.

במקרים של הצעות מחיר מורכבות, עם תוספות לסיור, עולה תחושה שספק הסיור ו/או הצלם מנסה להצדיק את המחיר הנקוב. לצערי במקרים לא מעטים נראה שהחבוי בהם חוסר איכות או מקצועיות.

סיור וירטואלי לעסק הוא מוצר בפני עצמו. אין לו קשר עם צילום סטילס או כל שרות אחר, הוא לא דורש שום השלמה ושום חיזוק מהצד. חשוב להבין, בצילום 360 מעלות משתמשים בכלים וטכניקה שונה מכל סוג צילום אחר. כל סגנון וסוג צילום הוא עולם בפני עצמו ונדרשים ידע וניסיון שונים.

המלצה אישית. בעת בחירת ספק לצילום סיור וירטואלי. הטו את תשומת לבכם על איכות העבודה ולאו דווקא על תוספי שירות העלולים להשאיר פתח לעיגול פינות.

במאמר נפרד נלמד איך לזהות איכות בסיור וירטואלי.

תמחור סיור וירטואלי

שתי שיטות עיקריות נפוצות בשוק לתמחור סיור וירטואלי עבור הלקוח, האחת על פי נקודות צילום והשניה לפי מטר מרובע. בפרויקטים גדולים ומורכבים יש טעם לחשב פר סניף / מבנה / מחלקה. נתקלתי גם בתמחור לפי סוג העסק. בסופו של דבר כל תמחור מגיע לעניין מסכם אחד – נקודת צילום.

תמחור סיור וירטואלי – לפי נקודת צילום

שיטת תמחור קלה ונוחה לצלמים וחברות שמספקות שירות סיור וירטואלי אך לא ממש ברורה ללקוח. נראה שתמחור מסוג זה דורש לא מעט הסברים ודיונים. שכן חלק לא מבוטל מקהל הלקוחות לא מבינים במה מדובר, למרות תשובתם החיובית.
נקודות צילום – מאמר מורחב.

תמחור סיור וירטואלי – לפי מטר מרובע

כולנו כבר רגילים למדוד שטחים: מבנים, דירות, בתים וכדומה במטרים. לרובנו כבר מושרשת הבנה, או תחושה, של המדד הזה, אך עם זאת חשוב לא לבטל את הנקודות להלן :

א’. בתמחור כזה, כלקוח אין לכם שום מדד למה הולך להתבצע בפועל ומה בסופו של דבר אתם צריכים לקבל. ניקח לדוגמה בית עסק ששטחו 200 מטר מרובה, בלי יותר מדי חדרים ופינות. חלל שכזה ראוי לצלם לפחות מ4 נקודות צילום שונות. אם בתמחור סוכם על 200 מטר בלבד. יכול להיות שיגיע אדם אחד ויצלם נקודה או שתיים ואפשר לומר שאין לכם שום מסמך המוכיח שמגיע לכם משהו אחר.

ב’. גם אם הכל בסדר והספק רציני ומקצועי, התמחור עדיין מתבצע על פי מספר נקודות צילום. פשוט מאוד. ספק שואל שאלות, רואה תמונות אם יש, מבין פחות או יותר את המצב ומחשב את נקודות צילום. לאחר מכם נותן הצעת מחיר כתובה לפי מטר מרובה.

תמחור סיור וירטואלי – לפי אובייקט

סוג זה של תמחור, מתאים בעיקר לפרויקטים גדולים, כמו רשת מסעדות או בתי קפה. כאן התהליך דומה מאוד לתמחור לפי מטר מרובה, אך במקרה הזה הספק צריך לחשב את כמות הנקודות הממוצע לכל אובייקט.

תמחור סיור וירטואלי – לפי סוג העסק

תמחור כזה בעיני אינו הגיוני ופשוט לא נכון שהרי כל בית עסק. גם אם באותו התחום או סוג או קטגוריה, שונה בגודל, בכמות חדרים, במבנה, וזה אינו קשור לתחום העיסוק.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב skype
שיתוף ב email

דעתכם חשובה לנו!

יש שאלה?

תיק עבודות

קראו גם

גודל פונט
ניגודיות